OWH
Ogólne Warunki Handlowe z informacjami dla Klientów
Spis treści
1. Zakres stosowania
2. Zawarcie umowy
3. Ceny i warunki płatności
4. Warunki dostawy i wysyłki
5. Siła wyższa
6. Opóźnienie wykonania usługi na życzenie Klienta
7. Zastrzeżenie własności
8. Odpowiedzialność za wady / Gwarancja
9. Odpowiedzialnosć
10. Przedawnienie
11. Zatrzymanie, cesja
12. Kodeks postępowania
1) Zakres stosowania
1.1 Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (zwane dalej „OWH”) CLASSEQ Ltd. (dalej „Sprzedawca”) mają zastosowanie do wszystkich umów o dostawę towarów zawieranych przez przedsiębiorcę (dalej „Klient”) ze Sprzedawcą w odniesieniu do towarów prezentowanych przez Sprzedawcę w jego sklepie internetowym. Włączenie własnych warunków handlowych Klienta jest niniejszym wykluczone, o ile nie uzgodniono inaczej.
1.2 Niniejsze OWH obowiązują również wyłącznie wtedy, gdy Sprzedawca, wiedząc o warunkach Klienta sprzecznych lub odbiegających od niniejszych warunków, dokona dostawy do Klienta bez specjalnego zastrzeżenia.
1.3 Przedsiębiorcą w rozumieniu niniejszych OWU jest osoba fizyczna, prawna lub spółka osobowa posiadająca zdolność prawną, która zawierając czynność prawną działa w ramach wykonywania swojej działalności gospodarczej lub samodzielnej działalności zawodowej.
1.4 Przedsiębiorcami w rozumieniu niniejszych OWH są również organy publiczne lub inne instytucje prawa publicznego, jeżeli przy zawieraniu umowy działają wyłącznie na podstawie prawa prywatnego.
2) Zawarcie umowy
2.1 Opisy produktów prezentowane w sklepie internetowym Sprzedawcy nie stanowią wiążących ofert ze strony Sprzedawcy, lecz służą do złożenia wiążącej oferty przez Klienta.
2.2 Klient może złożyć ofertę poprzez internetowy formularz zamówienia zintegrowany ze sklepem internetowym sprzedawcy. Po umieszczeniu wybranych towarów i/lub usług w wirtualnym koszyku i przejściu przez proces elektronicznego zamówienia, Klient składa prawnie wiążącą ofertę zawarcia umowy w odniesieniu do towarów i/lub usług znajdujących się w koszyku poprzez kliknięcie przycisku kończącego proces zamówienia. Ponadto Klient może również złożyć ofertę Sprzedawcy telefonicznie, pocztą elektroniczną lub poprzez internetowy formularz kontaktowy.
2.3 Sprzedawca może przyjąć ofertę Klienta w ciągu pięciu dni
poprzez przesłanie Klientowi pisemnego potwierdzenia zamówienia lub potwierdzenia zamówienia w formie tekstowej (faksem lub e-mailem), przy czym decydujące znaczenie ma w tym przypadku otrzymanie potwierdzenia zamówienia przez Klienta, lub
poprzez dostarczenie zamówionego towaru do Klienta, w którym to przypadku decydujące jest otrzymanie towaru przez Klienta, lub
poprzez zażądanie od Klienta zapłaty po złożeniu zamówienia, lub
jeżeli oferowana jest płatność w formie polecenia zapłaty i Klient wybierze tę formę płatności – poprzez pobranie całkowitej ceny z konta bankowego Klienta, w którym to przypadku decydujące znaczenie ma moment obciążenia konta Klienta.
Jeżeli istnieje kilka z wyżej wymienionych możliwości, umowa zostaje zawarta w momencie, gdy jedna z nich pojawi się jako pierwsza. Termin na przyjęcie oferty rozpoczyna się w dniu następującym po wysłaniu oferty przez Klienta i kończy się z upływem piątego dnia od wysłania oferty. Jeżeli Sprzedawca nie przyjmie oferty Klienta w wyżej wymienionym terminie, uważa się to za odrzucenie oferty, w wyniku czego Klient nie jest już związany swoim oświadczeniem woli.
2.4 W przypadku złożenia oferty za pośrednictwem internetowego formularza zamówienia Sprzedawcy, tekst umowy zostanie zapisany przez Sprzedawcę po zawarciu umowy i przekazany Klientowi w formie tekstowej (np. e-mailem, faksem lub listem) po wysłaniu zamówienia przez Klienta. Sprzedawca nie udostępni tekstu umowy w sposób wykraczający poza ten zakres. Jeżeli Klient przed złożeniem zamówienia założył konto użytkownika w sklepie internetowym Sprzedawcy, dane dotyczące zamówienia zostaną zarchiwizowane na stronie internetowej Sprzedawcy i będą dostępne dla Klienta nieodpłatnie poprzez zabezpieczone hasłem konto użytkownika po podaniu odpowiednich danych do logowania.
2.5 Przed wiążącym złożeniem zamówienia za pośrednictwem internetowego formularza zamówienia Sprzedawcy, Klient może zidentyfikować ewentualne błędy we wprowadzaniu danych poprzez uważne przeczytanie informacji wyświetlanych na ekranie. Skutecznym środkiem technicznym służącym do lepszego rozpoznawania błędów przy wprowadzaniu danych może być funkcja powiększania przeglądarki, za pomocą której tekst na ekranie jest powiększony. Klient może poprawiać swoje wpisy podczas elektronicznego procesu zamawiania za pomocą zwykłych funkcji klawiatury i myszy, aż do kliknięcia przycisku kończącego proces zamawiania.
2.6 W celu zawarcia umowy dostępny jest wyłącznie język niemiecki.
2.7 Realizacja zamówień i kontakt odbywa się zazwyczaj za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz automatycznej realizacji zamówień. Klient musi upewnić się, że adres e-mail podany przez niego w celu realizacji zamówienia jest prawidłowy, aby wiadomości e-mail wysyłane przez Sprzedawcę na ten adres mogły być odbierane. W szczególności, w przypadku korzystania z filtrów antyspamowych, Klient musi zapewnić, aby wszystkie e-maile wysyłane przez Sprzedawcę lub osoby trzecie, którym Sprzedawca zlecił realizację zamówienia, mogły zostać dostarczone.
2.8 Jeżeli strony uzgodniły specjalne warunki, to zasadniczo nie mają one zastosowania do jednocześnie trwających i przyszłych stosunków umownych z Klientem.
2.9 W przypadku ekonomicznej niezdolności Klienta do wypełnienia swoich zobowiązań wobec Sprzedawcy, Sprzedawca może rozwiązać istniejące umowy wzajemnej z Klientem poprzez odstąpienie od nich bez wypowiedzenia. Obowiązuje to również w przypadku złożenia przez Klienta wniosku o niewypłacalność. § 321 BGB i § 112 InsO pozostają nienaruszone. Klient powinien odpowiednio wcześnie poinformować Sprzedawcę na piśmie o zagrożeniu niewypłacalności.
3) Ceny i warunki płatności
3.1 O ile w opisie produktu Sprzedawcy nie podano inaczej, podane ceny są cenami netto, do których należy doliczyć ustawowy podatek VAT. Koszty opakowania i wysyłki, załadunku, ubezpieczenia (w szczególności ubezpieczenia transportowego), cła i opłaty naliczane są oddzielnie, w stosownych przypadkach.
3.2 Klient ma do dyspozycji różne możliwości płatności, które są podane w sklepie internetowym Sprzedawcy.
3.3 Jeśli uzgodniono przedpłatę przelewem bankowym, płatność jest wymagalna natychmiast po zawarciu umowy, chyba że strony uzgodniły późniejszy termin płatności.
3.4 Płatność uważa się za otrzymaną z chwilą zaksięgowania równoważnej kwoty na jednym z kont Sprzedawcy. W przypadku zwłoki w płatności Sprzedawca jest uprawniony do odsetek za zwłokę w wysokości 10 punktów procentowych powyżej odpowiedniej bazowej stopy procentowej. Pozostałe ustawowe prawa Sprzedawcy w przypadku zwłoki w płatności ze strony Klienta pozostają nienaruszone. Jeśli roszczenia są przedawnione, to wpływające płatności zostaną najpierw zaliczone na poczet kosztów i odsetek, a następnie na poczet najstarszego roszczenia.
3.5 W przypadku nieprzewidywalnego wzrostu kosztów (np. wahania kursów walut, nieoczekiwane podwyżki cen przez dostawców itp.), sprzedawca ma prawo przenieść wzrost cen na Klienta. Obowiązuje to jednak tylko wtedy, gdy dostawa zgodnie z ustaleniami ma nastąpić później niż cztery miesiące po zawarciu umowy.
4) Warunki dostawy i wysyłki
4.1 O ile nie uzgodniono inaczej, dostawa towaru odbywa się poprzez wysyłkę na adres dostawy podany przez Klienta. Decydujące znaczenie dla realizacji transakcji ma adres dostawy podany w procesie realizacji zamówienia przez Sprzedawcę.
4.2 W przypadku towarów dostarczanych przez firmę spedycyjną dostawa następuje „z krawężnika”, tzn. z publicznego krawężnika znajdującego się najbliżej adresu dostawy, o ile w informacjach o wysyłce w sklepie internetowym Sprzedawcy nie podano inaczej i o ile nie uzgodniono inaczej.
4.3 Sprzedawca jest uprawniony do dostaw częściowych, o ile jest to uzasadnione dla Klienta. W przypadku dopuszczalnych dostaw częściowych Sprzedawca jest również uprawniony do wystawiania faktur częściowych.
4.4 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy w przypadku nieprawidłowej lub niewłaściwej dostawy własnej. Obowiązuje to tylko w przypadku, gdy Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak dostawy i Sprzedawca zawarł z dostawcą z należytą starannością określoną transakcję zastępczą. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby pozyskać towar. W przypadku niedostępności lub tylko częściowej dostępności towaru, Klient zostanie niezwłocznie poinformowany, a świadczenie wzajemne zostanie niezwłocznie zwrócone.
4.5 Ryzyko przypadkowej utraty i przypadkowego pogorszenia sprzedanego towaru przechodzi na Klienta z chwilą, gdy Sprzedawca przekaże towar spedytorowi, przewoźnikowi lub innej osobie lub instytucji wyznaczonej do realizacji wysyłki. Dotyczy to również sytuacji, gdy Sprzedawca ponosi koszty transportu. Ubezpieczenie transportowe jest zawierane tylko na specjalne życzenie i na rachunek Klienta. Jeśli Sprzedawca jest odpowiedzialny za instalację i montaż, ryzyko przechodzi na Klienta po zakończeniu prac instalacyjnych i montażowych oraz przekazaniu Klientowi.
4.6 W przypadku, gdy wysyłka towaru do Klienta opóźnia się z przyczyn, za które odpowiada Klient, przejście ryzyka następuje już w momencie poinformowania Klienta o gotowości towaru do wysyłki. Ewentualne koszty magazynowania powstałe po przejściu ryzyka ponosi Klient.
4.7 Odbiór własny nie jest możliwy z powodów logistycznych.
5) Siła wyższa
W przypadku zdarzeń siły wyższej, które mają wpływ na wykonanie umowy, Sprzedawca jest uprawniony do przesunięcia dostawy o czas trwania utrudnień, a w przypadku dłuższych opóźnień do odstąpienia od umowy w całości lub w części, przy czym nie rodzi to żadnych roszczeń wobec Sprzedawcy. Siłą wyższą są wszystkie zdarzenia nieprzewidywalne przez Sprzedawcę lub zdarzenia, które – nawet gdyby były przewidywalne – są poza kontrolą Sprzedawcy i których skutkom dla wykonania umowy nie można zapobiec przy pomocy rozsądnych starań Sprzedawcy. Ewentualne ustawowe roszczenia Klienta pozostają nienaruszone.
6) Opóźnienie wykonania usługi na życzenie Klienta
Jeżeli wysyłka lub dostawa towaru zostanie opóźniona na życzenie Klienta o więcej niż jeden miesiąc od zgłoszenia gotowości do wysyłki, Klient może zostać obciążony opłatami za magazynowanie w wysokości 0,5% ceny kupna za każdy kolejny miesiąc lub jego część, ale nie więcej niż łącznie 5% ceny kupna. Strony umowy mają swobodę w udowodnieniu wyższej lub niższej szkody.
7) Zastrzeżenie własności
7.1 Sprzedawca zachowuje prawo własności do dostarczonego towaru, dopóki należna cena zakupu nie zostanie w całości zapłacona. Ponadto Sprzedawca zachowuje prawo własności do dostarczonego towaru do momentu spełnienia wszystkich jego roszczeń wynikających ze stosunków handlowych z Klientem.
7.2 W przypadku przetworzenia dostarczonego towaru Sprzedawca jest uważany za producenta i nabywa prawo własności do nowo powstałego towaru. Jeśli przetwarzanie odbywa się razem z innymi materiałami, Sprzedawca nabywa własność w stosunku wartości księgowych jego towarów do wartości innych materiałów. Jeśli w przypadku połączenia lub wymieszania towaru Sprzedawcy z rzeczą Klienta, ta ostatnia ma być traktowana jako rzecz główna, współwłasność rzeczy przechodzi na Sprzedawcę w stosunku wartości księgowej towaru Sprzedawcy do wartości księgowej lub w przypadku jej braku do wartości rynkowej rzeczy głównej. W takich przypadkach za depozytariusza uważa się Klienta.
7.3 Klient nie może zastawić ani przenieść w drodze zabezpieczenia przedmiotów podlegających zastrzeżeniu własności lub zastrzeżeniu praw. Klient ma prawo do odsprzedaży towaru w zwykłym toku działalności jako odsprzedawca tylko pod warunkiem, że Klient skutecznie scedował na Sprzedawcę swoje roszczenia wobec swoich nabywców w związku z odsprzedażą i Klient przenosi własność na swojego nabywcę z zastrzeżeniem zapłaty. Poprzez zawarcie umowy Klient ceduje swoje roszczenia z tytułu takiej sprzedaży wobec swoich nabywców na Sprzedawcę w drodze zabezpieczenia, który jednocześnie przyjmuje tę cesję.
7.4 Klient powinien niezwłocznie zgłosić dostęp do towaru będącego własnością lub współwłasnością Sprzedawcy lub do odstąpionych roszczeń. Jest on zobowiązany do niezwłocznego zapłacenia Sprzedawcy wszelkich scedowanych i pobranych od niego kwot, o ile roszczenie Sprzedawcy jest wymagalne.
7.5 O ile wartość zabezpieczeń Sprzedawcy przekroczy kwotę zabezpieczonych roszczeń o więcej niż 10%, Sprzedawca na żądanie Klienta zwolni odpowiednią część zabezpieczeń.
8) Odpowiedzialność za wady / Gwarancja
Jeżeli przedmiot zakupu jest wadliwy, obowiązują przepisy o ustawowej odpowiedzialności za wady. Niezależnie od powyższego:
8.1 Roszczenia z tytułu wad nie powstają w przypadku naturalnego zużycia lub szkód powstałych po przeniesieniu ryzyka w wyniku nieprawidłowego lub niedbałego obchodzenia się z towarem, nadmiernych obciążeń, nieodpowiednich materiałów eksploatacyjnych lub w wyniku szczególnych wpływów zewnętrznych, które nie są uwzględnione w umowie. Jeżeli Klient lub osoby trzecie dokonają nieodpowiednich modyfikacji lub napraw, to również w przypadku tych zmian i wynikających z nich skutków nie przysługują roszczenia z tytułu wad, chyba że Klient udowodni, że reklamowana wada nie została spowodowana tymi zmianami lub naprawami.
8.2 W przypadku nowych towarów termin przedawnienia roszczeń z tytułu wad wynosi jeden rok od momentu przeniesienia ryzyka. W przypadku towarów używanych prawa i roszczenia z tytułu wad są wykluczone.
8.3 Powyższe ograniczenia odpowiedzialności i skrócenie terminu przedawnienia nie dotyczą
rzeczy, które zostały użyte zgodnie z ich zwyczajowym przeznaczeniem do budynku i spowodowały jego wadliwość,
roszczeń odszkodowawczych i zwrotu wydatków Klienta
w przypadku, gdy Sprzedawca podstępnie zataił wadę, jak również prawa
do roszczeń regresowych zgodnie z § 445a BGB.
8.4 Jeśli w ramach odpowiedzialności za wady zostanie zrealizowana dostawa zastępcza, termin przedawnienia nie zaczyna biec na nowo.
8.5 Jeżeli świadczenie uzupełniające nastąpiło w drodze dostawy zastępczej, Klient jest zobowiązany do zwrotu Sprzedawcy w ciągu 30 dni towaru dostarczonego jako pierwszy. Opakowanie zwrotne musi zawierać powód zwrotu, imię i nazwisko Klienta oraz numer nadany przy zakupie wadliwego towaru, co umożliwia Sprzedawcy przyporządkowanie zwróconego towaru. Dopóki i o ile przyporządkowanie zwrotu nie jest możliwe z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Klient, Sprzedawca nie jest zobowiązany do przyjęcia zwróconego towaru i zwrotu ceny zakupu. Koszty ponownej wysyłki ponosi Klient.
8.6 Jeżeli Sprzedawca dostarczy rzecz wolną od wad w celu wykonania świadczenia następczego, może on żądać od Klienta odszkodowania za użytkowanie zgodnie z § 346 ust. 1 BGB. Pozostałe roszczenia ustawowe pozostają nienaruszone.
8.7 Jeśli Klient działa jako kupiec w rozumieniu § 1 HGB (niemieckiego kodeksu handlowego), podlega on handlowemu obowiązkowi kontroli i zgłaszania wad zgodnie z § 377 HGB. Jeśli Klient nie spełni uregulowanych w nim obowiązków zgłaszania, towar uważa się za zatwierdzony.
9) Odpowiedzialność
Sprzedawca odpowiada wobec Klienta za wszystkie umowne, wynikające ze stosunku podobnego umowie i ustawowe roszczenia, włącznie z roszczeniami deliktowymi, za szkody i zwrot wydatkó w następujący sposób:
9.1 Sprzedawca ponosi odpowiedzialność bez ograniczeń za wszelkie przyczyny prawne,
w przypadku umyślnego lub rażącego niedbalstwa,
umyślnego lub niedbałego naruszenia ciała, życia lub zdrowia,
na podstawie obietnicy gwarancji, o ile w tym zakresie nie jest to uregulowane inaczej,
na podstawie odpowiedzialności obligatoryjnej, jak np. na podstawie ustawy o odpowiedzialności za produkt.
9.2 Jeżeli Sprzedawca naruszy przez zaniedbanie istotne zobowiązanie umowne, odpowiedzialność ogranicza się do przewidywalnej szkody typowej dla umowy, chyba że odpowiedzialność jest nieograniczona zgodnie z powyższą klauzulą. Istotne zobowiązania umowne to zobowiązania, które umowa nakłada na Sprzedawcę zgodnie z jej treścią w celu osiągnięcia celu umowy, których spełnienie umożliwia przede wszystkim prawidłowe wykonanie umowy i na których przestrzeganie Klient może regularnie liczyć.
9.3 We wszystkich innych aspektach wyklucza się wszelką odpowiedzialność Sprzedawcy.
9.4 Powyższe postanowienia dotyczące odpowiedzialności obowiązują również w odniesieniu do odpowiedzialności Sprzedawcy za jego pełnomocników i przedstawicieli prawnych.
10) Przedawnienie
Roszczenia Klienta wobec Sprzedawcy przedawniają się – z wyjątkiem roszczeń uregulowanych w punkcie „Odpowiedzialność za wady / Gwarancja” – po upływie roku od momentu powzięcia wiadomości o faktach stanowiących podstawę roszczenia, najpóźniej jednak po upływie pięciu lat od wykonania świadczenia, chyba że odpowiedzialność jest nieograniczona zgodnie z powyższym punktem.
11) Zatrzymanie, cesja
11.1 Prawa zatrzymania i prawa do odmowy realizacji świadczenia ze strony Klienta są wykluczone, chyba że Sprzedawca nie kwestionuje leżących u podstaw roszczeń wzajemnych lub zostały one prawomocnie stwierdzone.
11.2 Cesja przez Klienta roszczeń wynikających z umowy zawartej z Klientem, w szczególności cesja roszczeń z tytułu wad przez Klienta, jest wykluczona.
12) Kodeks postępowania
Sprzedawca podporządkował sięnastępującemu kodeksowi postępowania:
- Sprzedawca spełnił kryteria jakości Trusted Shops, które można znaleźć w Internecie pod adresem http://www.trustedshops.com/ts....